dimarts, d’octubre 02, 2007

Cresta de Coll de Nargó

Aquest cap de setmana ens hem acostat fins a Coll de Nargó per fer la cresta que hi ha just sobre el poble.

Nosaltres varem arribar el dissabte a la tarda, quan la resta de companys ja acabava el primer tram de la cresta.
Ens trobem al coll que hi ha al finalitzar el primer tram i decidim escalar alguna de les vies que es troben en aquell sector.

Panoràmica de la cresta, en Joan en un 6b i en Pep en un 6a+

El diumenge anem acabar de fer la cresta. Comencem al coll on el dissabte ho havíem deixat, tirem cap a l'esquerra per una feixa fins a trobar el punt taronja; bastant descolorit; que segons la ressenya ens enfila de nou a la cresta.

A partir d'aquí, seguim el fil de la cresta, bastant ample i ple de vegetació, a mesura que avancem es va tornant més aèria. Tot els passos que queden són entre I i III/III+ encara que la majoria són de II amb grimpades i desgrimpades que fan divertida la cresta. A la part final nosaltres vàrem sortir amb un ràpel pel costat esquerra aprofitant una reunió de parabolts amb cadena i argolla d'una de les vies esportives, aquest ràpel però té una entrada una mica rara ja que la reunió esta a l'alçada dels peus i complica una mica el muntatge del ràpel i l'assegurament. Una altre opció és rapelar pel costat dret on hi ha una sa bina amb una baga.

Vista de la cresta i ràpel al final d'aquesta